Jäsenyys, Yleinen

Tiedote: FSSF & SLLL yhteistyö

Vuonna 2015 oltiin siinä tilanteessa, että alkoi löytymään SUP-kilpailijoita joita kiinnosti mahdollisuus osallistua SUP:in kattojärjestön ISA:n (Internatiolan sufing association) järjestämiin MM-kisoihin. Tähän asti Suomen purjelautaliitto (SPLL) oli tehnyt ansiokasta työtä SUP harrastamis- ja kilpailutoiminnan eteen Suomessa. SPLL ei kuitenkaan pystyisi hakemaan ISA:n jäsenyyttä tämän edustaessa jo purjelautailua luokkaliittona Suomen purjehdus ja veneilyn (SPV) alla. SLLL:n kanssa käytyjen keskustelun myötä päädyttiin perustamaan uusi yhdistys (FSSF) joka hakisi ISA jäsenyyden. ISA:n jäsenyys toi FSSF:lle mukanaan kaikki ISA:n edustamat lajit. Sovittiin, että SLLL jatkaisi vuonna 2002 aloittamaansa toimintaa lainelautailun edistämiseksi Suomessa. SLLL vastaisi harrastus- ja kilpailutoiminnasta sekä mahdollisten ISA kilpailijoiden valinnasta.

Tämän järjestelyn tiedottaminen harrastajille on jäänyt puutteelliseksi. Myös muutokset yhdistyksen (FSSF) hallituksessa on aiheuttanut asiasta epätietoisuutta. Korjataksemme tämän asian FSSF uudisti yhteistyösopimuksensa SLLL:n kanssa 7.10.2019.

Suomen ISA jäsenyys on Finnish SUP & Surf federationin (FSSF) nimissä. Lainelautaliittolla (SLLL) on FSSF:n yhteisöjäsenenä yksinoikeus asettaa maajoukkue sellaisiin ISA:n lainelautakilpailuihin, joihin ilmoittautuminen täytyy tulla maajäsenen kautta. FSSF ilmoittaa tämän SLLL:n asettaman joukkueen ISAlle. Lainelautaliitto tilittää joukkueen ilmoittamisen yhteydessä FSSF:lle joukkueeseen kuuluvien jäsenmaksut, sekä vastaa joukkueen asettamisesta koituvista kustannuksista, jotka ISA määrittää.

Yhteistyösopimus FSSF/SLLL 7.10.2019

Toivottavasti tämä selvittää järjestelyitämme lainelautaliiton kanssa. Tarkoitus olisi jatkossa syventää yhteistyötämme tapahtumien yms. muodossa.

Vastaan mielelläni tämän tiedotteen herättämiin kysymyksiin.

Terveisin
Jari Laine